Jalanvaloss Czyli Stalowy smok Podobnie jak inne ze swojego gatunku broni ludzi i podburza ich do powstań przeciwko tyranii. Jakkolwiek motywy popychające ją do tego są różne niż u pozostałych smoków. Przekorna, planująca manipulatorka żyje dla nieprzewidywalności i rumoru. Pragnąc by jej miasto pozostało dynamiczne. W ludzkiej formie Jalanvaloss zazwyczaj pojawia się jako szczupła kobieta, z długimi, prostymi, czarnymi włosami i stalowoszarymi oczami. Z kocią gracją stalowych smoków ubiera się w najmodniejsze stroje, zabawia gości w jej posiadłościach i uczęszcza na przyjęcia elit miasta. Jalanvaloss zmienia swój wygląd, aby przybrać jedną z tuzina swoich postaci, z nich wszystkich formę smoka przyjmuję najrzadziej. W smoczej formie ciało Jalanvaloss jest długie i opływowe z błyszczącymi łuskami, kolcami które opadają prosto jak włosy i delikatnymi wąsami. Jej duże inteligentne srebrne oczy podkreślają jej ekspresywną twarz.
Jest to pierwsza, lecz mam nadzieję że nie ostatnia figurka tak dużego formatu, przewyższa dwukrotnie ponad wysokością wykonane dotychczas przeze mnie smoki.
Kolorystyka i styl oparta na tym Stalowym smoku:
Statystyki:
Dorosły stalowy smok(zmiennokształtny)
KW: (692pw)
Inicjatywa +13
Szybkość 8pól, latanie 10 pól(średnie) 12pól pełne
KP 31
Ataki: 2 +23 Zaklęty szpon 2 +23 ugryzienie
Obrażenia:2k8+7 przesunięcie ofiary o 2pola, Ugryzienie 2k8+7 +1k8 obrażenia ze zmiażdżenia
Front/Zasięg:1,5m, 1,5m/1,5m
Specjalne ataki: Krwawy atak, Podwójny atak, Przypływ mocy, teleportacja, Broń oddechowa, Stalowy pierścień, Rozproszenie mroku.
Specjalne cechy: Teleportacja, Zmiana kształtu, Iluzjoryczny dubler, Przerażająca obecność
Rzuty obronne: Wytrw+29 Ref +27 Wola +31
Atrybuty: S 24,Zr 18, Bd 21, Int 20, Rzt 20, Cha 26
Umiejętności: Zależne od formy
Atuty: Zależne od formy
Klimat/Teren: Miasto
Występowanie: Pojedynczo
Skala Wyzwania: 20
Skarb: Standardowy
Charakter: Brak
Rozwój: Zależny od formy
Mówi we wspólnym i smoczym
Broń oddechowa (zn): atak 20 Zadaje obrażenia 4k6 + 8 + Oszołomienie rzut na Wytrwałość (ST 21) zmniejsza obrażenia o połowę i nie pozwala na efekt Oszołomienia
Przerażająca obecność(zn) Atak 10 Jeżeli ofiara nie wykona rzutu na Wolę (ST 22)zostaje ogłuszona w następnej turze otrzymuje -2 do testów ataku chyba że powtórzy rzut i będzie on udany.
Krwawy atak(zw) Kiedy Jalanvaloss zostanie poraniona pierwszy raz może natychmiastowo użyć broni oddechowej.
Rozproszenie mroku(zw) Atak 20 Jalanvaloss może w trzech miejscach rzucić pole mroku, zadaje ono każdemu który w nie wejdzie 5 obrażeń od magii nekromancji, udany rzut na Wytwałość (ST22) neguje, każda istota w tej strefie jest oślepiona, dopóki jej nie opuści Jalanvaloss jest odporna na działanie tego efektu, czar Mniejsze podtrzymanie może neutralizować efekt.
Teleportacja (zc) Niczym wymiarowy krok, teleportuje na odległość 10 pól.
Iluzjoryczny dubler (zw) Jalanvaloss staje się niewidzialna i teleportuje się na odległość 4 pól, w miejscu gdzie znika pojawia się jej sobowtór, który może przesunąć się na 8 pól dookoła. Po zakończeniu tury Jalanvaloss dubler znika.
Wersja w ludzkiej postaci:
Kolorystyka sukni, dobrana odpowiednio do koloru smoczych łusek :-)
źródło: www.wizards.com