Co jest wysuszone, pachnie przyprawami i atakuje bez pytania? Nie, to nie teściowa to mumia oczywiście, uważaj złodzieju grobów one nie zatrzymają się przed niczym, ci ponurzy strażnicy będą walczyć póki jedna ze stron nie zostanie zniszczona. Nie ma co, ale ci na pustyni znają się na peklowaniu zmarłych. Gorzej jak Cię takie coś spotka, jeszcze można coś złapać…
Komu zgniliznę? Komu?
Statystyki:
Średni nieumarły
KW: 6k12+3 (42pw)
Inicjatywa: -1(Zr)
Szybkość 6m
KP: 17 (-1 Zr, +8naturalny)
Ataki: Walnięcie+6 wręcz
Obrażenia: Walnięcie1k6+4 i mumijna zgnilizna
Front/Zasięg:1,5m, 1,5m/1,5m
Specjalne ataki: Rozpacz,Mumijna zgnilizna
Specjalne cechy: Nieumarły,Odporność na ciosy, Redukcja obrażeń 5/+1, Wrażliwość na ogień.
Rzuty obronne: Wytrw +2 Ref +1 Wola+7
Atrybuty: S 17,Zr 8, Bd -, Int 6, Rzt 14, Cha 15
Umiejętności: Ciche poruszanie +8, Nasłuchiwanie +9, Ukrywanie +8, Zauważanie +9
Atuty: Czujność,Twardość
Klimat/Teren: Każde pustynie i podziemia
Występowanie:Pojedynczo, wartownicy (2-4) strażnicy (6-10)
Skala Wyzwania: 3
Skarb: Standardowy
Charakter: Zawsze praworządny zły
Rozwój: 7-12 KW (średni)13-18 KW (duży)
Rozpacz (zn): Osoba która ujrzy mumię musi wykonać rzut obronny na Wolę (ST 15) – nieudany oznacza paraliż 1k4 rundy po rzucie ofiara jest odporna na moc mumii.
Mumijna zgnilizna(zn): Rzut obronny na Wytrwałość (ST 20) Nadnaturalna choroba z obrażeń Walnięcia trwa 1 dzień -1k6 Budowy. Toczy ciało ofiary póki Budowa nie spadnie do 0 i nie spowoduje jej śmierci lub nie zostanie uleczona.Istota która tak umrze zamienia się w piach i rozwiewa w niebyt. Chyba że wciągu 6 rund na zwłoki zostanie rzucone usunięcie choroby lub przywołanie z martwych.
Nieumarły: niepodatny na choroby, zatrucia, czary umysłu,paraliż i otumanienie, trafienia krytyczne, stłuczenia, niepodatny na obniżenie atrybutów, wysączanie energii. Ogromne obrażenia nie spowodują jego śmierci.
Odporność na ciosy (zw): Fizyczne ataki zadają mumii połowę obrażeń. Stosuje się tą zdolność przed redukcją obrażeń
Wrażliwość na ogień (zw): Mumia otrzymuje podwójne obrażenia od ataków opartych na ogniu chyba że może być wykorzystany rzut zmniejszający obrażenia o połowę.
Źródła:
www.wizards.com
(D&D Księga Potworów Wydawnictwo ISA)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz