czwartek, 22 września 2011

Mosiężny smok

Mosiężny smok

Ten małoletni przedstawiciel rodzaju, jest jednym z najbardziej rozmownych stworzeń. Miedziane smoki z chęcią dzielą się informacjami z podróżnymi, jakkolwiek nie za darmo i po dłuższych targach. Lubią one suche i gorące miejsca; zawsze posiadają parę lokalizacji na wschodzie gdzie wygrzewają się w porannym słońcu. Zamieszkują tereny konkurencyjnie z błękitnymi smokami, przez co wybuchają między nimi nieustanne konflikty. Gdy dochodzi  do konfrontacji, mosiężne smoki wolą mieć przewagę liczebną. Jakkolwiek,  z natury nie lubią one walczyć, wolą się zakopać w piasku i przeczekać niebezpieczeństwo. Jeżeli ktoś nie ma cierpliwości dla ich wywodów i historii - usypiają go lub używają sugestii, po czym zakopują nieszczęśnika po samą szyję lub przyciskają go do ziemi swoim cielskiem. Wówczas - nomen omen, jest on zmuszony aby uraczyć smoka rozmową lub wysłuchać jego monologu. Dobrze że jeszcze nie zagadują swojej ofiary na śmierć, chociaż znając życie, gadulstwo i masywność tych smoków jest to całkiem niewykluczone. ^^


   Oto młodociany smok dawno temu już wykuty... tfu wykluty.. ;-)


Statystyki:

 

Średni smok (ognia)

 

KW: 13k12+26 (110pw)

Inicjatywa +0

Szybkość 18mlatanie 60m(słabe) Rycie 9m

KP 22 (+12naturalny)

Ataki: Ugryzienie+16, 2 Pazury +6,

Obrażenia:Ugryzienie 1k8+3, 2 Pazury 1k6+6

Front/Zasięg:1,5m, 1,5m/1,5m

Specjalne ataki:Broń oddechowa 18m /9m (ST 18) 4k6 od ognia

Specjalne cechy: Wytrzymałość żywiołowa

Rzuty obronne: Wytrw+10 Ref +8 Wola +9

Atrybuty: S 17,Zr 10, Bd 15, Int 12, Rzt 13, Cha 12

Umiejętności: Przeszukiwanie+13, Ciche poruszanie się +12, Nasłuchiwanie +13, Zauważanie +13, Skakanie +15,Ukrywanie się +12 wyzwalanie się +12, Dyplomacja +13, Blefowanie +13, Wróżenie+13, Półsłówka +13, Tajniki dziczy +13, Równowaga +12, Upadanie +6

Atuty: Czujność, Potężny atak, Rozszczepienie, Poprawiona bycza szarża

Klimat/Teren: Pustynie i równiny w klimacie umiarkowanym i gorącym oraz podziemia

Występowanie:Pojedynczo lub stadko (2-5)

Skala Wyzwania: 7

Skarb: Podwójny standardowy

Charakter: Zawsze chaotyczny dobry

Rozwój: 14-15KW(średni)

 

Stworzenie ognia: Odporność na ogień, podwójne obrażenia od zimna chyba że powiedzie się rzut obronny.


Broń oddechowa (zn): Mosiężny smok posiada dwa rodzaje zionięcia strumieniem ognia lub stożkiem uśpienia. Rzut na wolę oznacza neguje,nieudany oznacza że istota została uśpiona na 1k6+4 rund.


Rozmawianie ze zwierzętami (zc) Na życzenie rozmawianie ze zwierzętami


Wytrzymałość żywiołowa (zc) 3x dziennie 3m x4m

Ugryzienie: Jeżeli temu smokowi uda się ugryźć przeciwnika zadaje mu (1k8) dodając do tego jego premię z siły (+3) Stwór może również tymatakiem chwytać wrogów. W teście ugryzienia stosuje się pełną premię do ataku.


Pazur: Smok któremu uda się uderzyć przeciwnika zakończoną pazurami łapą, zadaje obrażenia (1k6) plus połowa premii z siły zaokrąglając wdół(+1) stwór może tym atakiem chwytać wrogów. W teście ataku pazurami stosuje się premię do ataku 5


Zwarcie: Smoki nie lubią walczyć w zwarciu lecz smok może pochwycić wroga wtedy stosuje się zasady zwarcia. Smok trzymany w zwarciu przez stworzenie przynajmniej o tym samym rozmiarze może kontratakować gryząc oraz atakując wszystkimi czterema łapami. (tylne kończyny powodują obrażenia jak od pazurów (1k6) Jeśli zostanie pochwycony lub padnie ofiarą miażdżącego ataku większego smoka może zareagować jedynie przeprowadzając atak zwarcia i spróbować się wyrwać bądź też kontratakować gryząc lub zionąc. Jeżeli bestia znajdzie się w zwarciu z mniejszym od siebie stworzeniem może odpowiedzieć dowolnym atakiem fizycznym(wyjątek to machnięcie ogonem).

 
Chodź opowiem Ci bajeczkę, bajka będzie dłuuga... x)


Źródła:
www.wizards.com
Księga Potworów wydawnictwo ISA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz