Kenku
Kenku są humanoidami, którzy wyewoluowali od Awianów, jakkolwiek nie posiadają ani skrzydeł, ani zdolności latania, z wyglądu przypominają kruka ze swoimi czarnymi piórami i ptasimi szponami w miejsce dłoni oraz stóp. Mają średni wzrost 1,5m, a ze względu na częściowo puste kości ważą jedynie 34kg. Kenku wykluwają się jako ptaki i do dziewiątego roku życia przebywają w rodzinnych gniazdach, większość z nich zlokalizowana jest w bliskości dużych gniazd. Po tym czasie dorosły Kenku opuszcza dom na zawsze, aby odnaleźć swoją drogę. Zazwyczaj łączą się w drobne grupy podobnie myślących Kenku tworząc gangi, ma i m to zapewnić wzajemne bezpieczeństwo, a także ułatwić zdobycie bogactwa i władzy. Niektóre Kenku pozostają samotnikami, lub łączą się z innymi rodzajami stworzeń, które cenią usługi jakie Kenku może dostarczyć. Jako że Kenku lubią ciemne sprawki są często zatrudniani jako łotrzyki, złodziejaszki, szpiedzy i skrytobójcy, mówią w języku wspólnym oraz w mowie Kenku. W walce Kenku są zacięte, lecz uciekają kiedy szala przechyli się na ich niekorzyść.
Figurka miała trafić na bloga rok temu, ale nie mogłem jej ukończyć z powodu braku czasu. Jak widać co się odwlecze to nie uciecze, na złe nie wyszło :D
Statystyki Wojownika Kenku 1 poziom:
Mały humanoid (goblinoid)
KW: 1k8-1 (3pw)
Inicjatywa +2
Szybkość 9m
KP 17 (+1 puklerz, +2 Zr, +4 Koszulka kolcza)
Ataki: Szpon +1 wręcz lub krótki miecz +2 wręcz, ogłuszenie +1 wręcz lub krótki łuk +3 dystansowe
Obrażenia: Szpon 1k3, krótki miecz 1k6, ogłuszenie 1k6(bez zabójczych obrażeń), krótki łuk 1k3
Front/Zasięg:1,5m, 1,5m/1,5m
Specjalne cechy: Wspaniały towarzysz, widzenie w słabym świetle, mimikra
Rzuty obronne: Wytrw+1 Ref +2 Wola +0
Atrybuty: S 11,Zr 14, Bd 8, Int 10, Rzt 11, Cha 9
Umiejętności: Wpinaczka +1, skakanie -1, ukrywanie się +1, jeździectwo +2
Atuty: Skupienie na broni krótki miecz
Klimat/Teren: Równiny w klimacie umiarkowanym
Występowanie: Samotny, para lub gang (3-12)
Skala Wyzwania: 1/2
Skarb: Standardowy
Charakter: Zwykle neutralny zły
Rozwój: Zależnie od klasy postaci
Wspaniały towarzysz (zw) Kiedy sprzymierzeńcowi Kenku, powiedzie się rzut na atak, bądź umiejętność, albo gdy pomaga sprzymierzeńcowi dodaje premię lub uzyskuję +3 do umiejętności na rzut i ataki. Gdy przeciwnik jest oflankowany przez sprzymierzeńca Kenku, Kenku otrzymuje premię do ataku +4 zamiast standardowej +2 Mimikra (zw) Może perfekcyjnie odwzorowywać znajome dźwięki, ogdłosy i akcenty, jakkolwiek ta zdolność nie pozwala rozmawiać Kenku w językach których nie zna. Kiedy używa tej zdolności musi przejść pomyślnie test blefowania przeciwko rzutowi na wyczucie pobudek.
Oryginalny ^^
Źródła:
"Monster manual III"
www.wizards.com