niedziela, 3 listopada 2013

Cierń

Cierń


Ciernie, czyli wojownicy świata wróżek(baśniowych istot) są fanatycznymi obrońcami porównując do naszego świata Ciernie mogą spełniać role obrońców zagubionych istot, strażnika ważnych miejsc i osób jak i osobistego ochroniarza wróżkowych VIP-ów. ;-)

Na przykład gdy driada chcę opuścić swoje drzewo, prosi Ciernie aby się nim zajęły i  te zostają na straży drzewka. ^^ Ich imię bierze się od nietypowych mieczy dwuręcznych, które noszą i które wykonane są z cierpliwie uprawianych ogromnych krzewów róż, cierpliwie uprawianych na dworach w świecie baśniowych istot. Ich zbroja jest wykonana z grubych gumowatych liści, co jest odpowiednikiem zbroi skórzanej. Wzrost Ciernia to 90cm, są do tego bardzo szczupłe ważą tylko 11kg. Ich skóra przybiera jakikolwiek odcień zieleni, natomiast włosy są zwykle ciemnobrązowe, a niektóre mają również jagodowo czerwone pasemka. Ciernie mówią i Sylwańskim. Nigdy nie atakują bez powodu, atakują gdy ktoś zagraża lub wywołuje szkody innym baśniowym istotom. Atakują zawzięci i nieustępliwie, zwykle przebiegle z ukrycia.

Patrol cierniowy :-)

Statystyki:

Mała baśniowa istota

KW: 6k6+12 (33pw)

Inicjatywa +6

Szybkość 6m

KP 19 (+Rozmiar, +3Zr, +3 naturalny, +2 Zbroja z liści +1 puklerz)

Ataki: Wręcz +3, Chwytanie +2, długi łuk +6, Cierniowy miecz dwuręczny +8

Obrażenia: Cierniowy miecz dwuręczny (1k6+3/19-20) lub długi łuk (1k6/x3)

Front/Zasięg: 1,5m, 1,5m/1,5m

Specjalne ataki: Ukradkowy atak 2k6, usypiająca strzała

Specjalne cechy: Redukcja obrażeń 5/Żelazo, Widzenie w słabym świetle

Rzuty obronne: Wytrw +4 Ref +7 Wola +5

Atrybuty: S 16, Zr 15, Bd 15, Int 10, Rzt 10, Cha 13

Umiejętności: Dyplomacja +3, Ukrywanie się +17, Nasłuchiwanie +9, Ciche poruszanie się +13, Przeszukiwanie +9, Wyczucie pobudek +9, Zauważanie +9, Przetrwa +0(+2 jeżeli tropi)

Atuty: Poprawiona inicjatywa, Skradanie, Zogniskowanie broni(długi miecz)

Klimat/Teren: Lasy w klimacie umiarkowany

Występowanie: Pojedynczo, para, lub patrol 3-5

Skala Wyzwania: 4

Skarb: Standardowy

Charakter: zwykle neutralny dobry

Rozwój: Zależnie od klasy postaci

 

Ukradkowy atak(zw) Cierń może zaatakować z ukrycia niczym łotrzyk i zadać 2k6 dodatkowych obrażeń jeżeli test ataku się powiedzie.

Usypiająca strzała(zw) każdy przeciwnik trafiony taką strzałą niezależnie od KW musi osiągnąć ST16 na Wytrwałość by nie zasnąć. Rzut obronny jest oparty na charyzmie i zawiera +2 do rasowej premii.


Źródła:
D&D Księga Potworów III
WWW.wizards.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz