Orkowliczki
Dwie Orkowliczki na zamówienie Patryka K. Przy okazji Orkownica została pomalowana na nowo, bardziej odpowiadając oryginałowi. :-)
Z każdego strączka drzewa Orkownicy wykluwa się Orkowliczka, która jest wysyłana na łowy, by polować na zwierzęta np. bydło lub na humanoidy. Orkowliczka przypomina pomarszczonego orka, ręce wyglądają jak kikuty, jest pozbawiona zmysłów wzroku, węchu oraz słuchu. Cała „twarz” Orkowliczki jest jedynie tkanką roślinną. Dzięki roślinnemu zmysłowi polują na średnią lub małą zwierzynę, ponieważ tą najłatwiej jest dostarczyć drzewu. Orkowliczka żyje 1k4+1 dni, jeżeli dożyje do czasu gdy Orkownica opuści teren, odejdzie na maksymalny zasięg telepatii i tam zapuści korzenie, po roku w bezruchu stanie się nową Orkownicą. Dorosła Orkownica może nawet pożreć ludność małej wioski, nasycona rusza w dalszą drogę szukać kolejnych ofiar. Walczą zarówno Orkownica jak i jej Orkowliczki.
W walce wręcz wolą nacierać na jednego wroga niż walczyć oddzielnie.
Zatrucie(zw) wstrzykuje truciznę przy każdym udanym trafieniu pazurami, (ST 11 na Wytrw neguje) pierwotne obrażenia – uśpienie na minutę; drugorzędne – uśpienie na 1k10 minut. Oba efekty wpływają jedynie na żywe istoty.
Rojenie się(zw) mogą pełzać i łazić po sobie, przez co nawet trzy osobniki mogą zajmować jedno pole 1,5 na 1,5m. Za każdą Orkowliczkę biorącą udział w zwarciu (bez premii), wszystkie zyskują premię +1 za biegłość do testu ataków na konkretnego przeciwnika.
Roślinny umysł(zw) roślinna telepatia na odległość 2,5m, bądź roślinne surykatki, gdy jedna wie o zagrożeniu wiedzą o nim wszystkie. Jeśli choćby jedna w danej grupie nie jest przygotowana, przygotowane są wszystkie i w takiej grupie nie można flankować żadnej Orkowliczki póki nie oflankuje się wszystkich.
Repainting orkownicy wyszedł na dobre :-)
Statystyki:
Mała roślina
KW: 3k8 (13pw)
Inicjatywa +6
Szybkość: 9m, wpinanie 15m
KP: 16 (+1 rozmiar -2 Zr +3 naturalny); dot. 13, nieprz. 14
Ataki: 2 pazury +5 wręcz
Obrażenia: pazury 1k3+2 i zatrucie
Front/Zasięg: 1,5m na 1,5m /1,5m
Specjalne ataki: Zatrucie, Rojenie się
Specjalne cechy: Częściowa odporność na broń kłutą, roślinny umysł, cechy roślin roślinny zmysł
Rzuty obronne: Wytrw +3 Ref +3 Wola +1
Atrybuty: S 15, Zr 14, Bd 11, Int 2, Rzt 11, Cha 6
Umiejętności: Ciche poruszanie się +7, Ukrywanie +11, Wspinaczka +10
Atuty: Poprawiona inicjatywa
Klimat/Teren: Równiny, wzgórza i bagna w klimacie umiarkowanym i gorącym
Występowanie: Gromadka (5-20)
Skala Wyzwania: 3
Skarb: Brak
Charakter: Zawsze neutralny
Rozwój: 4-9KW (średni)
OPIS DRZEWA ORKOWNICY =>TUTAJ<=
źródła:
areadetormenta.com.
Księga Potworów II wyd. ISA
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz