wtorek, 20 czerwca 2017

Kamienny totem

Znalazłem ten totem w jednym ze sklepów "Tania odzież" (gdzieżby indziej^^) od razu przyszło mi na myśl, że gdyby go prze-konwertować na makietę... Chyba nie muszę mówić jak to się skończyło, prawda? :-)
P
Pierwszym etapem było przyklejenie brzydala do podstawy z tektury, głowę też musiałem zalać klejem na gorąco bowiem latała na wszystkie strony. Nierówności i wystające kawałki plastiku przyciąłem nożykiem modelarskim i wyrównałem papierem wodnym.

L
Następnie przykleiłem również klejem na gorąco sztuczne rośliny do tejże podstawy, żeby nie było zbyt monotonnie i pusto, kontrast musi być.

PR
Podstawkę zalałem białym klejem Wikol, by następnie posypać ją piaskiem modelarskim własnej "produkcji" Film o tworzeniu takiego piasku możecie znaleźć poniżej:

GAL
Tak, nagrałem taki tutorial, mam nadzieję że nie była to strata czasu.. :-)

Ogiń
Palenisko widoczne na zdjęciach powstało jeszcze w tamtym roku, ale jakoś mi umknęło opublikowanie go, dlatego tu trafia. :-) Zamiast węgli użyłem skruszonego cążkami światła samochodowego, poprawionego czarną farbą dla lepszego efektu. :-)

GAL
Po nałożeniu podkładu akrylowego totem pomalowałem na ciemnoszaro, by następnie suchym pędzlem przesunąć jasnoszarym. By wykończyć wystające detale białym kolorem też suchym pędzlem. Roślinę pomalowałem ciemną zielenią, końcówki jasnozielonym, analogicznie piasek modelarski ciemny brąz i suchym pędzlem jasny brąz, wyszło błotniście, ale urokliwie. :-) Dla efektu mchu i zacieków zrobiłem płukanki z ciemnożółtego oraz z brązu, w rowki zrobiłem płukankę z czarnej akryli. Totem gotowy, można go użyć jako jakiś punkt zwycięstwa na mapie, lub obiekt do obrony. :-)

1 komentarz: