niedziela, 16 grudnia 2012

Widmo

Widmo

Są to bezcielesne stwory, splecione ze zła, ciemności i mroku. Ich ciała przypominają kształtem humanoida, a oblicza są pozbawione rysów, zamiast oczu mają płonące czerwienią punkciki, z rzadka widma są opancerzone i uzbrojone. Odzwierciedla to wygląd nieumarłego za życia, lecz nie wpływa na zdolności bojowe. Widma gardzą wszystkimi żywymi i nienawidzą światła, jako że ma ono na nie znaczący wpływ.



 

Statystyki:

Średni nieumarły(bezcielesny)

KW: 5k12 (32pw)

Inicjatywa: +7 (+3Zr +4 Poprawiona inicjatywa)

Szybkość 9m (4 pola) latanie 18m(dobra)

KP: 15 (+3 Zr, +2 odbicie)

Ataki: Bezcielesny dotyk +5 wręcz

Obrażenia: Bezcielesny dotyk 1k4 + permanentne wysączanie 1k6 punktów budowy

Front/Zasięg: 1,5m na 1,5m/1,5m

Specjalne ataki: Wysączanie budowy, tworzenie pomiotu

Specjalne cechy: Bezcielesny, Nieumarły, Odporność na odegnanie +2, aura nienaturalności, Bezsilność w świetle dnia

Rzuty obronne: Wytrw +1 Ref +4 Wola+6

Atrybuty: S -, Zr 16, Bd -, Int 14, Rzt 14, Cha 15

Umiejętności: Nasłuchiwanie +12, Ukrywanie się +11, Przeszukiwanie +10, Wyczucie kierunku +6, Wyczucie pobudek +8, Zastraszanie +10, Zauważanie +12

Atuty: Czujność, Walka na ślepo, Zmysł walki, Poprawiona inicjatywa

Klimat/Teren: Każdy region oraz Podziemia

Występowanie: Pojedynczo, banda (2-5) lub sfora (6-11)

Skala Wyzwania: 5

Skarb: Żaden

Charakter: Zawsze praworządny zły

Rozwój: 6-10 KW(średni)

Wysączanie budowy(zn) Udany atak wymaga od ofiary rzutu na Wytrwałość (ST14) nieudany oznacza permanentne wysączenie 1k6 punktów budowy. Tworzenie pomiotu(zn) Każdy zabity przez tego nieumarłego humanoid po 1k4 rundach staje się widmem, pomiot jest pod kontrolą twórcy i pozostaje aż do zniszczenia, nie ma żadnych zdolności które miał za życia. Aura nienaturalności(zn) Są wyczuwane przez dzikie i udomowione zwierzęta na odległość 9m. Bezcielesny: Mogą go zranić jedynie inne istoty bezcielesne, magiczna broń +1 lub silniejsza, oraz magia. Jest 50% szans iż nie otrzyma obrażeń po skutecznych atakach powyższymi, może bez problemu przechodzić przez naturalne przedmioty, porusza się bezszelestnie, jego atak przenika(ignoruje) naturalny pancerz. Bezsilność w świetle dnia: W naturalnym świetle słonecznym Widma są bezsilne.

Nieumarły: niepodatny na choroby, zatrucia, czary umysłu,paraliż i otumanienie, trafienia krytyczne, stłuczenia, niepodatny na obniżenie atrybutów, wysączanie energii. Ogromne obrażenia nie spowodują jego śmierci.



Kawał ducha z niego :-)

Źródła:
"Księga potworów I"
www.wizards.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz