Ettin Undur i Thoshai
Ettiny należą do gigantów. Dorosły Ettin mierzy 4,5m, ważyć może 2,5 tony i ma dwie głowy. Stwory te żyją ok. 75 lat, ich twarze przypominają oblicza orków, skórę mają różnobarwną od różowej aż po brunatną. Ettiny nie myją się nigdy, więc zazwyczaj ich skóra przypomina zbroję skórzaną, z tym że jest brudna i śliska (emanuje oczywiście odpowiednim zapachem). Włosy mają długie i posklejane, zęby zaś żółte i bardzo często zepsute.
Te niegodziwe i nieprzewidywalne giganty, dzięki swym dwóm głowom są niezwykle czujne i spostrzegawcze, przez co świetnie sprawdzają się jako strażnicy i zwiadowcy. Ich wyostrzone zmysły pozwalają im znakomicie polować nocą. Zazwyczaj wolą zastawiać pułapki niż szarżować na wroga, lecz gdy wpadną w wir walki, walczą póki nie zabiją wszystkich agresorów.
Ettiny mówią w mieszaninie giganciego, gobińskiego i orczego języka, jakkolwiek Ettin rozmawia głównie sam ze sobą. Zrozumienie ich języka przez innych wymaga udanego testu na inteligencję (ST15). Jeżeli rozmówca posiada wiedzę o dwóch z wymienionych językow wynosi on ST10, jeżeli trzech, wynosi odpowiednio mniej - ST5. Dwa Ettiny porozmiewają się ze sobą bez trudu.
Giganty te zakładają swoje siedziby w niedostępnych skalistych miejscach i z reguły prowadzą samotniczy tryb życia. . Nieczęsto łączą się w grupy, bowiem lider takowej musi pozostać niezwyciężony. Każda jego porażka zmniejsza zaufanie jakim obdarza go grupa. Para Ettinów pozostaje razem dla bezpieczeństwa przez kilka miesięcy po narodzinach potomka. Młode szybko dorastają, po 8-9 miesiącach uzyskując pełną samodzielność. Ettiny tolerują inne stworzenia, o ile okazują im się przydatne, jeżeli nie, tępią je bez oporów. Nie zbierają bogactw, lecz rozumieją ich znaczenie, przekupując gobliny lub orków by walczyli dla nich.
Statystyki:Duży gigantKW: 10k8+20(65pw)
Inicjatywa +3 (-1Zr +4 poprawiona inicjatywa)
Szybkość: 9m zbroja skórzana, bazowa 12m
KP: 18 (-1 rozmiar -1 Zr +7 naturalny, +3 zbroja skórzana)
Ataki: 2 wielka maczuga +12 wręcz/+7 lub 2 długa włócznia +5/+0 dystansowe
Obrażenia: wielka maczuga 1k10+6, długa włócznia
Front/Zasięg: 1,5m na 1,5m/3m
Specjalne ataki: Nadzwyczajna walka dwoma rodzajami broni
Specjalne cechy: Wiedzenie w ciemnościach 27m
Rzuty obronne: Wytrw +9 Ref +2 Wola +3
Atrybuty: S 23, Zr 8, Bd 15, Int 6, Rzt 10, Cha 15
Umiejętności: Nasłuchiwanie +10, Przeszukiwanie +0, Zauważanie +10
Atuty: Czujność, Poprawiona inicjatywa, Potężny atak
Klimat/Teren: Wzgórza i góry w klimacie umiarkowanym oraz podziemia.
Występowanie: Pojedynczo, Banda (2-4), zespół (1-2 plus 1-2 niedźwiedzie brunatne), Gromadka (3-5, 1-2 niedźwiedzie brunatne), kolonia (3-5, 1-2 niedźwiedzie brunatne i 7-12orków, 9-16 goblinów)
Skala Wyzwania: 5
Skarb: standardowy
Charakter: Zwykle chaotyczny zły
Rozwój: Zależny od klasy postaci
Nadzwyczajna walka dwoma rodzajami broni(zw) Ettin trzyma w każdej z dłoni maczugę lub włócznię, każdą rękę kontroluje inna głowa, więc nie otrzymuje kar do ataku ani do obrażeń walcząc dwoma broniami.
Umiejętności: Dwie głowy Ettina dają mu premię rasową +2 do testów Nasłuchiwania, Przeszukiwania, oraz Zauważania.
źródła:
http://www.wizards.com
Księga Potworów I wyd. ISA
Korekta: Soldiana