Gobliny z plemienia Durbuluk
Durbuluk oznacza w języku goblinów "dominujący" tak zwie się plemie goblinów, które żyje pod "Bezsłoneczną Cytadelą" z powodu przybycia pewnego nieproszonego gościa, oraz poszerzenia wpływów koboldów w okolicy plemię Durbuluk straciło znacząco swoją strefę wpływów. Napadają oraz porywają podróżnych i poszukiwaczy przygód, trzymając ich dla okupu.
krótki opis goblinów:
Gobliny są z natury złe oraz mnożą się niczym króliki, wystarczy uśpić czujność żeby najechali ziemie i złupili ją do cna. Ich przewaga liczebna zawsze ma znaczenie, członkowie plemienia zwykle mają jedną karnację skóry, zawsze najsilniejszy jest przywódcą. Osiedlają się gdzie się da i noszą ubrania, oraz bronie i zbroje z pokonanych nieszczęśników.
Ich przywódca Durrn rządzi twardą ręką
Statystyki:
Mały humanoid (goblinoid)
KW: 1k8 (4pw)
Inicjatywa +1 (Zr)
Szybkość 9m
KP 15 (+1 rozmiar, +1Zr, +3 Ćwiekowana skóra
Ataki: Długi miecz +1 wręcz lub dizryt +3 dystansowy
Obrażenia: Długi miecz 1k8 lub dizryt 1k4
Front/Zasięg:1,5m, 1,5m/1,5m
Specjalne cechy: Widzenie w ciemnościach 18m
Rzuty obronne: Wytrw+2 Ref +1 Wola +0
Atrybuty: S 8,Zr 13, Bd 11, Int 10, Rzt 11, Cha 8
Umiejętności: Ciche poruszanie +4, Nasłuchiwanie +3 Ukrywanie +6, Zauważanie +3
Atuty: Czujność
Klimat/Teren: Regiony w klimacie umiarkowanym, gorącym i podziemia.
Występowanie: Banda(4-9) lub gromadka (10-100 +100% niewalczących +1 3-poziomowy sierżant na 20 dorosłych i przywódca 4-6 poziomu), gromadka wojenna (10-24 z worgami wierzchowcami) lub plemie (40-400) + jeden 3 poziomowy sierżant na 20 dorosłych, jeden lub dwóch poruczników 4-5 poziomu, przywódca 6-8 poziomu, 10-24 worgów oraz 2-4 złowieszcze wilki)
Skala Wyzwania: 1/4
Skarb: Standardowy
Charakter: Zwykle neutralny zły
Rozwój: Zależnie od klasy postaci
źródła:
"Bezsłoneczna Cytadela" wyd. ISA
http://www.cubicle7.co.uk
http://www.myrpgame.com