poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Szkielet

Szkielet


Szkielety są bezwolnymi, bezrozumnymi sługami swych złych panów, to jak są groźne zależy tylko od ich wielkości. Atakują każdego dopóki nie zostaną zniszczone, to co noszą na sobie zależy od tego co posiadali w chwili śmierci. Te istoty to nie są półmózgi... hm.. lepszym słowem będzie bezmózg^^

   Ten jegomość ma poważne kłopoty z grzybicą....

Statystyki:

 

Średni nieumarły

KW: 1k12 (6pw)

Inicjatywa: +5 (+1Zr +4 poprawiona inicjatywa)

Szybkość 9m

KP: 13 (+1 Zr, +2naturalny)

Ataki: Pazury +0 wręcz

Obrażenia: Pazury 1k4

Front/Zasięg:1,5m, 1,5m/1,5m

Specjalne cechy: Nieumarły, niepodatność

Rzuty obronne: Wytrw +0 Ref +1 Wola+2

Atrybuty: S 10,Zr 12, Bd -, Int -, Rzt 10, Cha 1

Umiejętności: -

Atuty: Poprawiona inicjatywa

Klimat/Teren: Każdy region oraz podziemia

Występowanie: Banda (2-5) oddział (6-10), garstka (11-20)

Skala Wyzwania: 1/3

Skarb: Żaden

Charakter: Zawsze neutralny

Rozwój: - (Duży 3KW)


Nieumarły: niepodatny na choroby, zatrucia, czary umysłu,paraliż i otumanienie, trafienia krytyczne, stłuczenia, niepodatny na obniżenie atrybutów, wysączanie energii. Ogromne obrażenia nie spowodują jego śmierci.

Niepodatność(zw) Szkielet jest niepodatny na zimno, Nie posiada ani ciała, ani organów wewnętrznych, dlatego broń tnąca i kłuta powoduje jedynie połowę obrażeń.



   
Niejeden pies by się ucieszył widząc tyle kości :-)

Źródła:
www.wizards.com
Księga Potworów I wyd. ISA

czwartek, 9 sierpnia 2012

Zombi w całunie

Zombi w całunie

Oto jak wspominałem wcześniej kolejna figurka z klasycznego fantasy druga po orku. Zombi nie publikowałem wcześniej jako oddzielnego posta bo nie za bardzo było co przedstawiać, ot gnijące cielsko ledwo się snujące po cmentarzu, wraz z MG "Kamiennej Czaszki" doszliśmy do porozumienia że ten zombi powinien wyglądać wyjątkowo niczym wychodzący z kurchanu gdzie był pochowany w całunie, myślę że efekt wyszedł zadowalająco, natomiast pytacie czym jest zombi? Cóż..:

Zombi jest pod wpływem mrocznej magii przywróconym do życia osobnikiem pod kontrolą twórcy. Takie przywrócenie nie oznacza że nie będą go jeść robaki, albo że nie będą mu odpadały pewne części lub organy... zwykle wraca taki przyjemniaczek z grobu w tym samym ubraniu w którym go złożono. Walczy automatycznie, bezmyślnie i poza prostymi rozkazami typu: "waruj" ee... "pilnuj", "przynieś", "dobry trupek" to on raczej więcej poleceń nie wykona. Co prawda taki standardowy zombi to raczej do mensy nie trafi, nie są one zbyt bystre, w przeciwieństwie do innych rozumnych nieumarłych(patrz; lisz). Statystyki pod obrazkiem są statystykami zombi humanoidalnego, mogą się one różnić gdyby był powstały z innego typu stwora.


 
"Mistrzu Nekrusie, masz ty coś na robaki..?"



Statystyki:

 

Średni nieumarły

KW: 2k12+3 (16pw)

Inicjatywa: -1(Zr)

Szybkość 9m

KP: 11 (-1 Zr, +2naturalny)

Ataki: Walnięcie +2 wręcz

Obrażenia: Walnięcie 1k6+1

Front/Zasięg:1,5m, 1,5m/1,5m

Specjalne cechy: Nieumarły, jedynie akcje cząstkowe

Rzuty obronne: Wytrw +0 Ref -1 Wola+3

Atrybuty: S 13,Zr 8, Bd -, Int 6, Rzt 10, Cha 1

Umiejętności: -

Atuty: Twardość

Klimat/Teren: Każdy region oraz podziemia

Występowanie: Banda (2-5) oddział (6-10), garstka (11-20)

Skala Wyzwania: 1/2

Skarb: Żaden

Charakter: Zawsze neutralny

Rozwój: 5-7 KW (duży)


Nieumarły: niepodatny na choroby, zatrucia, czary umysłu,paraliż i otumanienie, trafienia krytyczne, stłuczenia, niepodatny na obniżenie atrybutów, wysączanie energii. Ogromne obrażenia nie spowodują jego śmierci.

jedynie akcje cząstkowe(zw) Zombi nie są najszybsze... wykonują tylko akcje cząstkowe atak, lub poruszanie się. Poruszyć się i zaatakować mogą tylko kiedy szarżują (cząstkowa szarża).


  

Taki przyjemniaczek to sobie prędko dziewczyny nie znajdzie...



Źródła:
"Księga Potworów I" wyd. ISA
www.wizards.com

wtorek, 7 sierpnia 2012

Ork z Toporem

Ork

Cóż ponieważ miały na bloga trafić figurki klasycznego fantasy, więc przedstawiam nową wersję orka, ponieważ nabrałem trochę nowych umiejętności i udoskonaliłem sposoby tworzenia figurek taki powrót do korzeni w nowym stylu powinien być świetnym odświeżeniem bloga.

Nasz zielonoskóry* niemilec jest wojownikiem tej brutalnej rasy, w zwarciu przemawia za niego jego potężny topór. Mimo iż jest to młody ork to nadrabia bojowość swoim animuszem i brutalnością.

 
Przywitaj się z moim małym przyjacielem x)

Statystyki:

Średni humanoid (ork)

KW: 1k8 (4pw)

Inicjatywa +0

Szybkość 6m

KP 14

Ataki: Wielki topór +3 wręcz lub oszczep +1 dystansowy

Obrażenia: Wielki topór 1k12+3 oszczep 1k6+2

Front/Zasięg:1,5m, 1,5m/1,5m

Specjalne cechy: Widzenie w ciemnościach 18m, wrażliwość na światło.

Rzuty obronne: Wytrw+2 Ref +0 Wola -1

Atrybuty: S 15,Zr 10, Bd 11, Int 9, Rzt 8, Cha 8

Umiejętności: Nasłuchiwanie+2, Zauważanie +2

Atuty: Czujność

Klimat/Teren: Każdy region oraz podziemia

Występowanie: Banda(2-4) lub oddział (11-20)

Skala Wyzwania: 1/2

Skarb: Standardowy

Charakter: Zwykle chaotyczny zły

Rozwój: Zależnie od klasy postaci


Wrażliwość na światło (zw) Orkowie otrzymują karę -1 do testów ataku w świetle słonecznym lub pod wpływem czaru Światło dnia.

*kolor skóry był dobrany na życzenie


Źródło

"Księga potworów I" wyd. ISA


niedziela, 5 sierpnia 2012

Kenku

Kenku

Kenku są humanoidami, którzy wyewoluowali od Awianów, jakkolwiek nie posiadają ani skrzydeł, ani zdolności latania, z wyglądu przypominają kruka ze swoimi czarnymi piórami i ptasimi szponami w miejsce dłoni oraz stóp. Mają średni wzrost 1,5m, a ze względu na częściowo puste kości ważą jedynie 34kg. Kenku wykluwają się jako ptaki i do dziewiątego roku życia przebywają w rodzinnych gniazdach, większość z nich zlokalizowana jest w bliskości dużych gniazd. Po tym czasie dorosły Kenku opuszcza dom na zawsze, aby odnaleźć swoją drogę. Zazwyczaj łączą się w drobne grupy podobnie myślących Kenku tworząc gangi, ma i m to zapewnić wzajemne bezpieczeństwo, a także ułatwić zdobycie bogactwa i władzy. Niektóre Kenku pozostają samotnikami, lub łączą się z innymi rodzajami stworzeń, które cenią usługi jakie Kenku może dostarczyć. Jako że Kenku lubią ciemne sprawki są często zatrudniani jako łotrzyki, złodziejaszki, szpiedzy i skrytobójcy, mówią w języku wspólnym oraz w mowie Kenku. W walce Kenku są zacięte, lecz uciekają kiedy szala przechyli się na ich niekorzyść.


Figurka miała trafić na bloga rok temu, ale nie mogłem jej ukończyć z powodu braku czasu. Jak widać co się odwlecze to nie uciecze, na złe nie wyszło :D

Statystyki Wojownika Kenku 1 poziom:

Mały humanoid (goblinoid)

KW: 1k8-1 (3pw)

Inicjatywa +2

Szybkość 9m

KP 17 (+1 puklerz, +2 Zr, +4 Koszulka kolcza)

Ataki: Szpon +1 wręcz lub krótki miecz +2 wręcz, ogłuszenie +1 wręcz lub krótki łuk +3 dystansowe

Obrażenia: Szpon 1k3, krótki miecz 1k6, ogłuszenie 1k6(bez zabójczych obrażeń), krótki łuk 1k3

Front/Zasięg:1,5m, 1,5m/1,5m

Specjalne cechy: Wspaniały towarzysz, widzenie w słabym świetle, mimikra

Rzuty obronne: Wytrw+1 Ref +2 Wola +0

Atrybuty: S 11,Zr 14, Bd 8, Int 10, Rzt 11, Cha 9

Umiejętności: Wpinaczka +1, skakanie -1, ukrywanie się +1, jeździectwo +2

Atuty: Skupienie na broni krótki miecz

Klimat/Teren: Równiny  w klimacie umiarkowanym

Występowanie: Samotny, para lub gang (3-12)

Skala Wyzwania: 1/2

Skarb: Standardowy

Charakter: Zwykle neutralny zły

Rozwój: Zależnie od klasy postaci

 

Wspaniały towarzysz (zw) Kiedy sprzymierzeńcowi Kenku, powiedzie się rzut na atak, bądź umiejętność, albo gdy pomaga sprzymierzeńcowi dodaje premię lub uzyskuję +3 do umiejętności na rzut i ataki. Gdy przeciwnik jest oflankowany przez sprzymierzeńca Kenku, Kenku otrzymuje premię do ataku +4 zamiast standardowej +2 Mimikra (zw) Może perfekcyjnie odwzorowywać znajome dźwięki, ogdłosy i akcenty, jakkolwiek ta zdolność nie pozwala rozmawiać Kenku w językach których nie zna. Kiedy używa tej zdolności musi przejść pomyślnie test blefowania przeciwko rzutowi na wyczucie pobudek.


Oryginalny ^^

 

Źródła: "Monster manual III"
www.wizards.com

sobota, 4 sierpnia 2012

Goblin

 
Goblin 


Gobliny są z natury złe oraz mnożą się niczym króliki, wystarczy uśpić czujność żeby najechali ziemie i złupili ją do cna. Ich przewaga liczebna zawsze ma znaczenie, członkowie plemienia zwykle mają jedną karnację skóry*. Śpią i żyją razem w grupach (ehm...) zawsze najsilniejszy jest przywódcą, osiedlają się gdzie się da i noszą ubrania, oraz bronie i zbroje z pokonanych nieszczęśników(zwykle słabszych). Nieraz dowódcami są Hobgobliny lub Niedźwieżuki, którzy rządzą twardą ręką nad słabszymi goblinami. Te małe, wredne szkodniki łupią kogo się tylko da byle był słabszy, chyba że mają przewagę liczebną to i twardziela skroją(niekoniecznie na miarę). Ich jedynym bóstwem jest Maglubiyet, który ogłosił prostą zasadę; Złupić każdego co się da i mnożyć się ile się da... :> Niektórzy z goblinów są właśnie  kapłanami Maglubiyeta wybierając domeny chaosu, oszustwa lub zła. Jak co, to zawsze można o wierzenia zapytać goblina, bo Ci którzy mają inteligencję wysokości 12 już mogą się dogadać we wspólnym, nie tylko goblińskim. Tak więc mogą spokojnie opowiedzieć o swoich zwyczajach, w międzyczasie rąbiąc Ci sakiewkę bo łotrzyk to jedna z ich ulubionych klas. :-)

Mały, ale wariat ^^
 

Mały humanoid (goblinoid)

KW: 1k8 (4pw)

Inicjatywa +1 (Zr)

Szybkość 9m

KP 15 (+1 rozmiar, +1Zr, +3 Ćwiekowana skóra

Ataki: Długi miecz +1 wręcz lub dizryt +3 dystansowy

Obrażenia: Długi miecz 1k8 lub dizryt 1k4

Front/Zasięg:1,5m, 1,5m/1,5m

Specjalne cechy: Widzenie w ciemnościach 18m

Rzuty obronne: Wytrw+2 Ref +1 Wola +0

Atrybuty: S 8,Zr 13, Bd 11, Int 10, Rzt 11, Cha 8

Umiejętności: Ciche poruszanie +4, Nasłuchiwanie +3 Ukrywanie +6, Zauważanie +3

Atuty: Czujność

Klimat/Teren: Regiony w klimacie umiarkowanym, gorącym i podziemia.

Występowanie: Banda(4-9) lub gromadka (10-100 +100% niewalczących +1 3-poziomowy sierżant na 20 dorosłych i przywódca 4-6 poziomu), gromadka wojenna (10-24 z worgami wierzchowcami) lub plemie (40-400) + jeden 3 poziomowy sierżant na 20 dorosłych, jeden lub dwóch poruczników 4-5 poziomu, przywódca 6-8 poziomu, 10-24 worgów oraz 2-4 złowieszcze wilki)

Skala Wyzwania: 1/4

Skarb: Standardowy

Charakter: Zwykle neutralny zły

Rozwój: Zależnie od klasy postaci


*Wyglądem mogą się różnić od mojego, ale ten był robiony na osobiste zamówienie MG Markusa :-)


Źródła:
Księga potworów wyd. ISA
http://dnd35.files.wordpress.com



wtorek, 24 lipca 2012

Bulette

Bulette

Dawno, dawno temu, w samym środku zimy, kiedy zaczynałem jeszcze raczkować z moim hobby na forum Abasz'har Lasard zapytał mnie czy mógłbym mu wykonać Bulette. Nie posiadając zbyt dużej wiedzy o wyglądzie stwora zabrałem się do pracy efekt był(ekhm...) jak to się mówi "spoko";-)

  ....   (!)

Problemem był poważny brak masy modelarskiej i odpowiednich farb, ehh te finanse studenta...

W każdym bądź razie, kiedy znalazłem pracę
i zdobyłem odpowiednie finanse postanowiłem iż w ramach rekompensaty odnowię nieszczęsnego Bulette, figurka poniżej jest efektem mojej pracy rekonstrukcyjnej. Myślę że jest już dużo lepiej niż wcześniej. :-)

Czym jest Bulette? Jest to brutalna bestia o szczękach jak ze stali żywi się; psami, kotami, krowami, kurami, kozami, ludźmi, kretami, niziołkami, końmi, owcami i... królikami? Królikami?!* Podsumowując jest to "rekin lądowy" potrafi żerować na obszarze 75km i jak wyżre wszystko szuka następnego miejsca, nie buduje legowisk bo mu się to nie opłaca. Pożera wszystko i w całości, konia z rzędem, rycerza ze zbroją(puszkowane jedzenie) i damę z pasem cnoty! Czy magiczny przedmiot, czy złoto to nie ważne, jego kwasy żołądkowe trawią wszystko. Najpierw zjada potem myśli, nic dziwnego że wzbudza popłoch tam gdzie się pojawi. Ta pancerna bezmyślna kreatura wygląda jak kret połączony z pancernikiem o zapędach rekinowo-piraniowych. Jest tak samo tępy jak i nieustraszony, nie ma znaczenia dla niego czy jest to jeden czy dziesięciu wrogów i tak ich zje. Jak tylko wyczuje pod ziemią ruch, od razu wyskakuje. Co dziwne nie jada elfów, nie smakują mu(zbyt żylaste?) i krasnoludami też czasami gardzi(pewnie z powodu tego że mają ostre topory i bywają średnio trzeźwi, a wnerwiony krasnolud na kacu bywa gorszy niż Bulette).


Życzymy smacznego ps: Elfy :D


Statystyki:


Wielka bestia

KW: 9k10+45 (94pw)

Inicjatywa +2(Zr)

Szybkość: 12m rycie 3m (przeciętna)

KP: 22 (-2 rozmiar, +2Zr, +12 naturalny)

Ataki: Ugryzienie +12 wręcz 2 Pazury+7 wręcz

Obrażenia: Ugryzienie 2k8+8, Pazury 2k6+4

Front/Zasięg:3m na 6m/3m

Specjalne ataki: Skok

Specjalne cechy: Węch, wyczuwanie drgań

Rzuty obronne: Wytrw+11 Ref +8 Wola +4

Atrybuty: S 27,Zr 15, Bd 20, Int 2, Rzt 13, Cha 6

Umiejętności: Nasłuchiwanie +3, Skakanie +6

Klimat/Teren: Każdy region w klimacie umiarkowanym i podziemia

Występowanie: Pojedynczo lub para

Skala Wyzwania: 7

Skarb: Żaden

Charakter: Zawsze neutralny

Rozwój: 10-16 KW(wielki), 17-27 KW (olbrzymi)


Skok(zw): Bulette może wyskakiwać podczas walki i atakować przeciwników czterema pazurami zamiast dwóch, ale nie może wtedy gryźć premia do ataku +12 Wyczuwanie drgań(zw): Bulette automatycznie wyczuwa położenie wszystkiego co ma kontakt z ziemią i jest w promieniu 18m od niego.

*Ktoś kto wie co to firma ACME domyśla się o jaką postać chodzi ;-)

 
Ten to ma... szczęki! ;D

Źródła:
www.wizards.com
Księga Potworów wyd. ISA

poniedziałek, 23 lipca 2012

Czychająca Cysta

Czychająca Cysta

Kolejny przełom; pierwszy w historii mojego bloga potwór z księgi "Libris Mortis" gotowy był już na początku roku, ale nie miałem czasu popracować nad tym plugastwem. Czym toto jest? Efektem ubocznym czaru Nekrotycznej Cysty. Jest to zlepek wnętrzności, organów i kawałków kości który ma twarzopodobny łeb wytworzony z gnijącego ciała oraz wlecze za sobą resztki korpusu nieszczęśnika który zginął od czaru Nekrotycznej Cysty. Bardzo uroczy nieumarły nieprawdaż? Atakuje samotne ofiary z zaskoczenia czając się mrocznych zakamarkach, nie mówi w żadnym języku, ale rozumie mowę osoby z której powstała. Jej serce to worek skórny wielkości stopy wypełniony nekrotycznym płynem z ciała zabitej ofiary, tak też oddycha przez jelita i inne otwory z ciała(fuuj). Uznaliśmy z moją Soldianą iż jest to najbardziej obrzydły ze wszystkich nieumarłych jakich znaleźliśmy w księdze która otrzymałem od Arzamtoza, dzięki stary ;-)
  Ktoś tutaj jest bardzo zepsutym osobnikiem...

Mały nieumarły

KW: 4k12 (26pw)

Inicjatywa +4

Szybkość 9m, pływanie 9m, wspinanie się 9m

KP 19 (+1 rozmiar, +4 Zr, +4naturalny)

Ataki: 2 Pętla jelitowa +6 wręcz, łapanie -2 wręcz

Obrażenia: 2 Pętla jelitowa 1k4+oplątanie każda

Front/Zasięg:1,5m/1,5m

Specjalne ataki: Oplątanie, wysysanie krwi, czaropodobne umiejętności

Specjalne cechy: Nieumarły, Ślepowidzenie 18m, widzenie w ciemnościach 18m, odporność na odegnanie +2, odporność na ogień 5

Rzuty obronne: Wytrw+1 Ref +2 Wola +6

Atrybuty: S 10,Zr 19, Bd -, Int 13, Rzt 14, Cha 16

Umiejętności: Ciche poruszanie +19, Nasłuchiwanie +11, Ukrywanie +23,Wspinaczka +6, Zauważanie +11, zakopywanie się +7

Atuty: Finezja w broni, czujność

Klimat/Teren: Każdy region, wody oraz podziemia

Występowanie:Pojedynczo banda lub gromada 3-9

Skala Wyzwania: 4

Skarb: standardowy

Charakter: Zawsze chaotyczny zły

Rozwój: brak


Oplątanie(zw) Czychająca Cysta może oplątać każdego nieszczęśnika jelitami, wtedy ma ona KP15. Wysysanie krwi(zw) Kiedy Cysta opląta nieszczęśnika zadaje mu 1k4 obrażeń wysysając wytrzymałość jak wyssie 7 punktów rzuca czar nekrotycznej cysty i odpada szukając schronienia w ciemnych zakamarkach. Nieodparte pragnienie, dzięki tej umiejętności Cysta wysysa krew. Czaropodobne umiejętności; Ciemność 1 poziom, Nekrotyczna Cysta 3 poziom. Umiejętności +8 do Ukrywania i Cichego poruszania się(rasowa)


 

Ciekawe jak ona się ukrywa w ciemnościach jak tak od niej niefajnie pachnie..?


Żródła: Libris Mortis 2004

www.wizards.com