Trujący dusiciel, łatwiej nie sposób opisać tego gada. Cóż tu dużo mówić? Trudno byłoby nadepnąć na niego, ominąć lub ukryć się przed nim jeszcze trudniej…. Wniosek jest jeden i jest oczywisty, lepiej w ogóle go nie spotkać na swojej drodze niż żałować.
Żeby go mieć w kieszeni trzeba by posiadać sporą...
Statystyki:
Wielkie zwierze
KW: 7k8+21 (52pw)
Inicjatywa +5
Szybkość: 9 m,wspinanie 6m, pływanie 6m
KP: 18 (-2rozmiar, +5 Zr, +5 naturalny); dotyk 13, nieprzygotowany 13
Ataki: ugryzienie+10 wręcz
Obrażenia: ugryzienie2k6+10 i zatrucie
Front/Zasięg: 3mna 3m (zwinięty)/3m
Specjalne cechy: widzenie w słabym świetle, węch
Rzuty obronne: Wytrw+8, Ref+10, Wola +6
Atrybuty: S 24,Zr 20, Bd 16, Int 1, Rzt 13, Cha 11
Umiejętności: Nasłuchiwanie+9, Równowaga +14,Ukrywanie +7, Wspinaczka +15,Zauważanie +9
Klimat/Teren: regiony w klimacie umiarkowanym i gorącym, wody i podziemia
Występowanie: Pojedynczo
Skala Wyzwania: 5
Skarb: Żaden
Charakter: Zawsze neutralny
Rozwój: 8-12 KW(wielki); 13 - 16 KW(olbrzymi)
Zatrucie (zw): Złowieszczy wąż wstrzykuje truciznę (ST 16) na Wytrwałość przy każdym udanym ugryzieniu. Początkowe i drugorzędne obrażenia -tymczasowa utrata 1k6 punktów Budowy.
Poprawione łapanie (zw): Złowieszczy wąż trafiając ugryzieniem przeciwnika mniejszego od niego, zadaje normalne obrażenia i próbuje rozpocząć zwarcie w akcji darmowej, która nie prowokuje ataku okazyjnego (premia do zwarcia +20). Jeśli uzyska trzymanie, w tej samej rundzie może dusić. Odtąd ma prawo albo prowadzić zwarcie normalnie, albo tylko trzymać wroga w szczękach (kara -20 do testu zwarcia, ale węża nie traktuje się jak uwikłanego w zwarcie). Każdy udany test zwarcia w kolejnych rundach automatycznie zadaje obrażenia od ugryzienia i duszenia.
Duszenie (zw): Po udanym teście zwarcia złowieszczy wąż może dusić złapanego przeciwnika, zadając mu 1k8+10 obrażeń miażdżonych.
Węch (zw): Za pomocą zmysłu powonienia Złowieszczy wąż potrafi wykrywać zbliżających się wrogów, wywęszyć ukrywających się oraz tropić.
Umiejętności: Złowieszczy wąż otrzymuje premię rasową +4 do testów Nasłuchiwania, Ukrywania i Zauważania oraz premię rasową +8 do testów Równowagi.
Specjalne podziękowania należą się mojej ukochanej za pomoc przy edycji opisu Złowieszczego węża oraz za cenne korekty, bez których by tego wpisu dziś nie było. :-)
źródła:
(D&D Księga Potworów II Wydawnictwo ISO 2000)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz