sobota, 16 lipca 2011

Złowieszczy wąż

Złowieszczy wąż

Trujący dusiciel, łatwiej nie sposób opisać tego gada. Cóż tu dużo mówić? Trudno byłoby nadepnąć na niego, ominąć lub ukryć się przed nim jeszcze trudniej…. Wniosek jest jeden i jest oczywisty, lepiej w ogóle go nie spotkać na swojej drodze niż żałować.


  Żeby go mieć w kieszeni trzeba by posiadać sporą...

 

Statystyki:

 

Wielkie zwierze

KW: 7k8+21 (52pw)

Inicjatywa +5

Szybkość: 9 m,wspinanie 6m, pływanie 6m

KP: 18 (-2rozmiar, +5 Zr, +5 naturalny); dotyk 13, nieprzygotowany 13

Ataki: ugryzienie+10 wręcz

Obrażenia: ugryzienie2k6+10 i zatrucie

Front/Zasięg: 3mna 3m (zwinięty)/3m

Specjalne cechy: widzenie w słabym świetle, węch

Rzuty obronne: Wytrw+8, Ref+10, Wola +6

Atrybuty: S 24,Zr 20, Bd 16, Int 1, Rzt 13, Cha 11

Umiejętności: Nasłuchiwanie+9, Równowaga +14,Ukrywanie +7, Wspinaczka +15,Zauważanie +9

Klimat/Teren: regiony w klimacie umiarkowanym i gorącym, wody i podziemia

Występowanie: Pojedynczo

Skala Wyzwania: 5

Skarb: Żaden

Charakter: Zawsze neutralny

Rozwój: 8-12 KW(wielki); 13 - 16 KW(olbrzymi)

 

 

Zatrucie (zw): Złowieszczy wąż wstrzykuje truciznę (ST 16) na Wytrwałość przy każdym udanym ugryzieniu. Początkowe i drugorzędne obrażenia -tymczasowa utrata 1k6 punktów Budowy.

Poprawione łapanie (zw): Złowieszczy wąż trafiając ugryzieniem przeciwnika mniejszego od niego, zadaje normalne obrażenia i próbuje rozpocząć zwarcie w akcji darmowej, która nie prowokuje ataku okazyjnego (premia do zwarcia +20). Jeśli uzyska trzymanie, w tej samej rundzie może dusić. Odtąd ma prawo albo prowadzić zwarcie normalnie, albo tylko trzymać wroga w szczękach (kara -20 do testu zwarcia, ale węża nie traktuje się jak uwikłanego w zwarcie). Każdy udany test zwarcia w kolejnych rundach automatycznie zadaje obrażenia od ugryzienia i duszenia.

Duszenie (zw): Po udanym teście zwarcia złowieszczy wąż może dusić złapanego przeciwnika, zadając mu 1k8+10 obrażeń miażdżonych.

Węch (zw): Za pomocą zmysłu powonienia Złowieszczy wąż potrafi wykrywać zbliżających się wrogów, wywęszyć ukrywających się oraz tropić.

Umiejętności: Złowieszczy wąż otrzymuje premię rasową +4 do testów Nasłuchiwania, Ukrywania i Zauważania oraz premię rasową +8 do testów Równowagi.


Specjalne podziękowania należą się mojej ukochanej za pomoc przy edycji opisu Złowieszczego węża oraz za cenne korekty, bez których by tego wpisu dziś nie było. :-)

źródła:

(D&D Księga Potworów II Wydawnictwo ISO 2000)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz