16 ton, 12 metrów długości oraz skorupa średnicy 9 metrów,para buchająca z pyska. Jakieś pytania? Smokożółwie są jednymi z najpiękniejszych i jednocześnie jak to zwykle bywa jednymi z najbardziej przerażających morskich stworzeń. Niejeden marynarz stracił wigor, odwagę i sporo treści jelitowej ze strachu gdy ujrzał tego morskiego giganta prącego nieustępliwie w kierunku okrętu. Smokożółwie są dosyć inteligentne bowiem można się z nimi porozumieć w języku wodnym, smoczym oraz wspólnym.
Piękna bestia a raczej smok ;-)
Statystyki:
Wielki smok(wodne)
KW: 12k12+60(138pw)
Inicjatywa +0
Szybkość: 6m pływanie9m
KP: 20 (-2rozmiar +12 naturalny)
Ataki: ugryzienie+18 wręcz, 2 pazury +13 wręcz
Obrażenia: ugryzienie4k6+8, pazury 2k84
Front/Zasięg: 3mna 12m/3m
Specjalne ataki: broń oddechowa, pochwycenie, wywrócenie okrętu
Specjalne cechy: węch,niepodatność na ogień, smok
Rzuty obronne: Wytrw+13 Ref +8 Wola +9
Atrybuty: S 27,Zr 10, Bd 21, Int 12, Rzt 13, Cha 12
Umiejętności:Nasłuchiwanie +18, Przeszukiwanie +16, Ukrywanie +7*, Wyczucie kierunku +10,Zastraszanie +16, Zauważanie +18
Atuty: Czujność,Potężny atak, Rozszczepienie, Walka na ślepo
Klimat/Teren: Wody w klimacie umiarkowanym
Występowanie: Pojedynczo
Skala Wyzwania: 9
Skarb: Potrójny standardowy
Charakter: Zwykle neutralny
Rozwój: 13-24 KW(wielki), 25-36 KW (olbrzymi)
Broń oddechowa (zn): Chmura gorącej pary wysoka na 6m, szeroka na 7,5m, długa na 15m. Raz na 1k4 rundy 20k6 punktów obrażeń od ognia (ST21) na refleks zmniejsza obrażenia o połowę. Działa na lądzie i pod wodą.
Pochwycenie (zw): Smokożółw Po udanym trafieniu może pochwycić przeciwnika jako darmową akcję, jeżeli jest wróg 3x mniejszy od Smokożółwia automatycznie otrzymuje obrażenia od ugryzienia. Jeżeli Smokożółw nie będzie się poruszał ofiara otrzyma podwójne obrażenia od ugryzienia. Pochwycony nie może wykonywać rzutu obronnego na broń oddechową Smokożółwia. Smokożółw może upuścićpochwyconą ofiarę lub nią rzucić na 18m przez które ofiara otrzyma 6k6 punków obrażeń.
Wywrócenie okrętu (zw): Smokożółw wynurzający się pod łodzią ma szanse na jej wywrócenie; poniżej 6m 95% szans, 6-18m 50%, dłuższe od 18m20%
*Znajdujący się w wodzie Smokożółw otrzymuje +8 do testów ukrywania
Źródła:
forgottenrealms.wikia.com
(D&D Księga Potworów Wydawnictwo ISA)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz