Gliniany golem
Golem jaki jest każdy widzi. :-)
Golemy to siłacze-mechanizmy stworzone za pomocą magii, stworzenie choćby jednego wymaga, aby zastosować siły żywiołów oraz potężnej magii. Ożywiane są przez duchy pochodzące z planu żywiołu ziemi. Twórca wiąże takowego ducha z ciałem-skorupą i opanowuje go wymuszając posłuszeństwo.
Jak sama nazwa wskazuje ciało opisywanego golema tworzy się z gliny, przeciętnie wyższy jest on od człowieka o ok. 0,5m, a waży ok. 300kg. Jego poruszanie się jest powolne i niezdarne. Wyglądem przypomina zniekształconego humanoida, z nadmiernie dużą klatką piersiową, rękami zwisającymi aż do kolan, a wyrastającymi z muskularnych, szerokich barków, gliniany golem nie ma szyi, jego twarz jest szeroka i rozpłaszczona. Palce dłoni golema są sękate, a co do nóg są krzywe i krótkie z szerokimi i płaskimi stopami. Zazwyczaj gołe, wyjątkowo mogą mieć metalową, bądź skórzaną opaskę biodrową. Pachną delikatnie gliną, nie potrafią mówić, ani oddawać żadnych odgłosów. W walce gliniane golemy są bardzo niebezpiecznymi wojownikami, między innymi ze względu na ich siłę, wytrwałość oraz bezmyślność – wypełniają instrukcję stwórcy, nie potrafią wymyśleć żadnej strategii. Jako stworzenia bezemocjonalnie nie podlegają prowokacji. Golemy nie oddychają i są niepodatne na większość energii, dzięki temu mogą atakować niemal wszędzie zarówno w morskich głębinach, jak i na szczytach najwyższych gór.
Duży konstrukt
KW: 11k10 (60pw)
Inicjatywa -1 Zr
Szybkość 6m (nie może biegać)
KP 22 (-1 rozmiar, -1Zr, +14 naturalny)
Ataki: 2 walnięcie +14 wręcz
Obrażenia: Walnięcie 2k10+7
Front/Zasięg: 1,5m, 1,5m/3m
Specjalne ataki: Berserk, ranienie
Specjalne cechy: Konstrukt, niepodatność na magię, redukcja obrażeń 20/+1, Niepodatność na obrażenia cięte i kłute, przyśpieszenie
Rzuty obronne: Wytrw +3 Ref +2 Wola +3
Atrybuty: S 25, Zr 9, Bd-, Int -, Rzt 11, Cha 1
Klimat/Teren: Każdy region, oraz podziemia
Występowanie: Pojedynczo, lub banda (2-4)
Skala Wyzwania: 10
Skarb: żaden
Charakter: zawsze neutralny
Rozwój: 12-18KW (duży) 19-33KW (wielki)
Konstrukt niepodatny na choroby, magię, zatrucia, czary umysłu, trafienia krytyczne, stłuczenia, niepodatny na obniżenie atrybutów, wysączanie energii. Ogromne obrażenia nie spowodują jego śmierci.
Dotkliwe rany(zw) Rany zadawane przez tego golema nie goją się naturalnie, trzeba użyć czaru leczenia przynajmniej 6 poziomu by się zagoiły.
Berserk(zw) W każdej turze walki istnieje 1% szans (kumuluje się) że golem wymknie się spod kontroli stwórcy i zacznie niszczyć najbliższy przedmiot lub zacznie atakować najbliższą istotę, nie ma sposobu na ponowne odzyskanie nad nim kontroli.
Niepodatność na obrażenia cięte i kłute(zw) Broń zadająca cięte lub kłute obrażenia nawet magiczna nie rani golema. Niepodatność na magię(zw) Gliniany golem jest niepodatny na wszystkie ataki magiczne z paroma wyjątkami. Czar Poruszenie Ziemi odrzuca golema na 36m i zadaje mu 3k12 obrażeń. Dezintegracja powoduje efekt analogiczny do czaru Spowolnienie na 1k6 rund i zadaje 5k10 Golem może użyć rzutu obronnego na wolę. Przyśpieszenie (zn) Gliniany golem, który przynajmniej walczył jedną rundę, może raz dziennie użyć przyspieszenia. Jest to akcja standardowa, na 3 rundy analogiczna do czaru Przyspieszenie
Figurka powstała na życzenie Bartka P.
Źródła:
www.wizards.com
www.photobucket.com
(D&D Księga Potworów Wydawnictwo ISA)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz