czwartek, 26 grudnia 2013

Koboldy

Koboldy


Kolejna seria figurek na zamówienie Bartka P.

Koboldy są bardzo wrednymi istotami, o smoczym wyglądzie. Podstawowe "mięso armatnie" dla niskopoziomowych BG.

Kobold Jest tchórzliwym stworzeniem o sadystycznych skłonnościach, jest to niski humanoid o gadzich cechach. Łuskowata skóra koboldów bywa wielobarwna, od rdzawego brązu do czarnej czerwieni. Przeciętny kobold mierzy 60-70cm w i waży ok. 20kg. Zamieszkują ciemne miejsca pod ziemią, lub w gęstych lasach. Maksimum na jedno plemię składa się dziesięć klanów, patrolują wspólnie teren w obrębie 15km od swoich siedzib. Nie lubią towarzystwa obcych, obstawiają swoje schronienia prymitywnymi lecz zabójczymi pułapkami(wilcze doły na przykład…), lecz nie gardzą mięsem obcych, bez różnicy im jakie mięso jedzą. Nienawidzą w szczególności gnomów i chochlików, ale bez obawy nie lubią każdych humanoidów. Jeżeli wrogów jest mniej niż koboldów, te uciekają wyjątkiem są gnomy z nimi ścierają się do ostatniego. Zwykle koboldy zaganiają napastników lub ofiary w pułapki, by następnie ruszyć przeważającą liczbą na wroga. Tych jeńców których koboldy nie zabiją i nie zjedzą sprzedają często jako niewolników. Jak widać koboldy nie są duszą towarzystwa…

Po prawej coś było w krzakach, eee tam, wiewiórka... Kijem ją! Kijem!

Kiedy nie ma Bohaterów Graczy w pobliżu, zawsze można sobie wzajemnie do gardła skoczyć

Jak zwykle dowódca nie skory iść na pierwszy ogień....


Statystyki przykładowego kobolda zbrojnego 1 poziomu:

mały humanoid (gad)

KW: 1k8 (4pw)

Inicjatywa +1

Szybkość 9m (6 pól)

KP 15 (+1 rozmiar, +1Zr, +1 naturalny, +2 skórznia) Dotyk 12, Nieprzygotowany 14

Bazowy atak/zwarcie: +1/-4

Ataki: Włócznia +1 wręcz, proca +3

Obrażenia: Włócznia 1k6 -1, proca 1k3

Front/Zasięg: 1,5m/1,5m

Specjalne cechy: Widzenie w ciemnościach 18m, słabość w świetle dziennym

Rzuty obronne: Wytrw +2 Ref +1 Wola +1

Atrybuty: S 9, Zr 13, Bd 10, Int 10, Rzt 9, Cha 8

Umiejętności: Ciche poruszanie +2, Nasłuchiwanie +2 Przeszukiwanie +2, Rzemiosło(zakładanie wnyków) +2, Spostrzegawczość +2m Ukrywanie się +6, Zawód(górnik) +2

Atuty: Czujność

Klimat/Teren: Lasy w klimacie umiarkowanym

Występowanie: Banda (4-9) lub gromadka (10-100 +100% niewalczących) plus 1 sierżant 3 poziomu.

Skala Wyzwania: 1/4

Skarb: Standardowy

Charakter: Zwykle praworządny zły

Rozwój: Zależnie od klasy postaci



 

źródła:
Księga Potworów wyd. ISA
www.wizards.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz