czwartek, 23 czerwca 2011

Gorn

Gorn

Jak widać jest on barbarzyńcą mieszkającym w górach. Tak więc jak przystało na barbarzyńcę robi to co do niego należy; czyli pije, zażywa uciech cielesnych i mocno wali wrogów po gębie. Jeżeli oczekujecie od tego osobnika inteligencji i potrzeb wyższego rzędu to możecie o tym zapomnieć. Głównym atutem tego barbarzyńcy są mięśnie i siła ducha, uroku osobistego w nim zbyt wiele nie ma (tak jak i doboru słów) chyba że dla mało wymagających Pań(Zapewne z rasy orków i to niedowidzących).

Na co mu mózg? On ma miecz! xD


Pomyśleć że grywam tą postacią... ^^

niedziela, 19 czerwca 2011

Otchłanna Paszcza

Otchłanna Paszcza

Cóż można powiedzieć o tym demonie? Zęby, to oczywiste,głównie zęby.  Coś jeszcze? Ogromna żarłoczność, przewyższa ona jedynie brak higieny tego demona i lepiej unikać spotkania z nim, chyba że jest się niejadalnym dentystą… :P

 


Moja kochana stwierdziła że paszcza przypomina Panią V. Dentata xD

Statystyki:

 

Średni przybysz (chaotyczny,zły)

KW: 2k8+2 (11pw)

Inicjatywa +0

Szybkość 9m

KP 15

Ataki: Ugryzienie2k8+4

Obrażenia: Ugryzienie2k8+4

Front/Zasięg:1,5m, 1,5m/1,5m

Specjalne ataki: Rozerwanie leżącego

Specjalne cechy: Cechy przybyszów

Rzuty obronne: Wytrw +4 Ref +3 Wola +2

Atrybuty: S 17,Zr 10, Bd 13, Int 6, Rzt 9, Cha 8

Umiejętności: Nasłuchiwanie+5, Skakanie +7, Wspinaczka +7, Zauważanie +1

Atuty: Czujność

Klimat/Teren: Każdy region i podziemia

Występowanie:Pojedynczo, para, banda (3-5)

Skala Wyzwania: 2

Skarb: Brak

Charakter: Zawsze chaotyczny zły

Rozwój: 3-4 KW(średni); 5-6 KW (duży)

 

Rozerwanie leżącego(zw) Otchłanna paszcza robi to co lubi,czyli rozszarpuje wrogów, zadaje dodatkowe 2k8+4 każdemu którego przewróci atakiem wręcz.




  
To ten po lewej zgniłek :P

Źródło:
www.wizards.com
Księga Potworów II
Wydawnictwo ISA

sobota, 18 czerwca 2011

Slejd

Slejd

Łotrzyk który został się jako ostatni po zawaleniu się lawiny na jego gildyjną karawanę jadącą z gór, opuszczony musi zdać się na swój spryt i własne siły. nie mówi dużo, bowiem jego szybkie działania wyprzedzają jego słowa. Umiejętnie włada obydwoma sztyletami, jego ataki z ukrycia są równie celne co i śmiertelnie niebezpieczne.


Komu zrobić nowy otwór?



Figurka powstała na życzenie mojego brata, pozdro młody ;-)

poniedziałek, 9 maja 2011

Kolcokamień

Kolcokamień


Ociosana kolumna z ostrymi kamiennymi wypustkami i wzbudzającymi respekt czterema ramionami zakończonymi zabójczymi kryształami, takie są Kolcokamienie. Niestrudzeni pracownicy krasnoludzkich budowniczych. Nic nie jest tak pomocne dla krasnoludów jak dobrze spętany Kolcokamień który bez sprzeciwu i krzty zmęczenia pracuje przy budowli ich monumentalnych tuneli. Lepiej nie próbować atakować krasnoludów przy pracy, bowiem Kolcokamienie wytrwale grzmocą przeciwnika swymi ramionami, co prawda mogą jedynie dwiema na raz, lecz i tak z zabójczą skutecznością...


  Kamień? Nieee... Kolcokamień ;-)


Średni żywiołak (ziemi)

KW: 3k8+12 (25pw)

Inicjatywa -1

Szybkość 6m

KP 18(+8 naturalny)

Ataki: 2 walnięcie +6 wręcz

Obrażenia: Walnięcie 1k8+4

Front/Zasięg:1,5m, 1,5m/1,5m

Specjalne ataki: Pazury oparów

Specjalne cechy: Cechy żywiołaków

Rzuty obronne: Wytrw+7 Ref +1 Wola +1

Atrybuty: S 18,Zr 8, Bd 19, Int 4,Rzt 11, Cha 11

Umiejętności: Nasłuchiwanie +4,Zauważanie +4

Atuty: Potężny atak

Klimat/Teren: Każdy region oraz podziemia

Występowanie: Pojedynczo, para lub banda (3-5)

Skala Wyzwania: 2

Skarb: Żaden

Charakter: zawsze neutralny

Rozwój: 4-9 KW(duży)

 

Cechy żywiołaków (zw) Niepodatny na trucizny, uśpienie, paraliż, otumanienie.Nie wpływają na niego trafienia krytyczne ani flankowanie, nie da się go przywołać albo wskrzesić. Widzi w ciemnościach (zasięg 18m)


 
Przybieżeli?! To ich zlej!

Źródła:
www.wizards.com
"Księga Potworów II" Wydawnictwo ISA

wtorek, 25 stycznia 2011

Wymiary figurek

Wymiary figurek

Podjąłem ten temat bowiem wielu z moich czytelników nawet nie zdaje sobie sprawy w jakiej skali tworzę swoje figurki, cóż w końcu musiałem kiedyś się za tą wziąć (czas najwyższy) ;-)

 

Więc żeby było łatwiej podzieliłem zdjęcie na kilka części(jak to mam zwykle w zwyczaju^^)

 

Część a)

 

Jak wiać różnica jest łatwo zauważalna pomiędzy figurkami postaci małych, postaci średnich i postaci dużych Co jest oczywiste bowiem taki Magmowiec jest mniejszy niż ludzka postać średnich rozmiarów, dla przykładu golem lub stojący dęba koń górują (z dumą) nad obydwoma.


Część b)

 

Postacie małe: (Można powiedzieć że to same kurduple^^) Podstawka w przybliżeniu wynosi 2x2cm maksymalna wysokość figurki sięga od 2cm do maksimum 2,5cm. Odpowiada to wysokości od 1m do 1,20m


  

 

Część c)

 

Postacie średnie: (moje ulubione) podstawka w przybliżeniu 3z3cm Zgodnie ze standardami powinny być wyższe niż poprzednie, tak właśnie jest przypuszczając iż 2,5cm poprzednich to jest 1,20m więc najwyższa figurka powinna nie przekraczać 3,50cm wysokości co równałoby się 2m wysokości jak wiemy ludzi dużo takiej wysokości nie ma, chyba że mówimy o elfach, ale to już są wyjątki, swoją drogą dużo elfów nie tworzyłem. ^^

 

Część d)

Postacie duże (najbardziej napakowani) Podstawka ok. 3,5x3, 5cm wysokość figurki od 4 do nawet 5cm(w przypadku na przykład rumaka jeźdźca bez głowy) Odpowiada to wysokościom w granicach od 2,5 m do ponad 6m.

 

Podsumowując  uważam iż w końcu dzięki temu tematowi moi czytelnicy mogą w końcu posiadać jakieś chociaż przybliżone wrażenie na temat skali mojej pracy która bardzo często wymaga ogromnej dbałości o malutkie szczegóły jak i pewnej ręki pracując na postaciach w tak małej skali, nadmieniam iż przy najmniejszych figurkach nawet igła szła w ruch tylko po to żeby mogły cieszyć wasze oko.

 

Specjalne podziękowania należą się mojej ukochanej bez której miałbym problem z tymi zdjęciami, dziękuję najdroższa.


Pozdrawiam również każdego kto to przeczytał :-)

 

Autor

piątek, 31 grudnia 2010

Pegaz

Pegaz


 

Figurka wykonana została w 2010 roku, ale nie wstawiona była przeze mnie wcześniej na blog ponieważ trafiła w dobre ręce, ale akurat miałem szansę znowu ją zobaczyć to zrobiłem zdjęcia po jej drobnej regeneracji. :-)




Pegazy są powszechnie cenionymi powietrznymi wierzchowcami, mimo iż bywają dzikie i płochliwe. Wiążą się w pary na całe życie i znoszą w lęgowisku 1-2 jaj. Rozpiętość ich skrzydeł wynosi 6m przy wysokości w kłębie 2m i wadze 750kg. Z przeciwnikami walczą na śmierć i życie w obronie młodych, za jaja pegazów można w cywilizowanych miejscach otrzymać wysoką sumę w złocie. 2000 za jaja 3000 za pisklęta. Chów i tresura kosztuje 1000zł u treserów, można go wytresować młodego (ST22) dorosłego (ST29) jeżeli przejdzie się test postępowania ze zwierzętami, treserzy mają +5 do testu. Pegaz służy swemu panu oddanie przez całe życie.

Udźwig: lekki 150kg, średni 151-300kg, duży 301-450kg.

 

Takiego "kucyka" to każdy by chciał mieć :-)




 

Statystyki:



Duża magiczna bestia


KW: 4k10+12 (34 pw)


Inicjatywa +2(Zr)


Szybkość: 18 mlatanie 36 m (przeciętna)


KP: 14 (-1rozmiar +2 Zr +3 naturalny)


Ataki: 2 Kopyto +7wręcz, ugryzienie +2 wręcz


Obrażenia: Kopyto1k6+4, ugryzienie 1k3+2


Front/Zasięg:1,5m na 3m/1,5m


Specjalne cechy: Węch, zdolności czaropodobne


Rzuty obronne: Wytrw+7 Ref +6 Wola +4


Atrybuty: S 18,Zr 15, Bd 16, Int 10, Rzt 13, Cha 13


Umiejętności:Nasłuchiwanie +12, Zauważanie +12, Wyczucie pobudek +7, Tajniki dziczy +3,


Atuty: Żelazna wola


Klimat/Teren: lasy w klimacie umiarkowanym i gorącym


Występowanie: Pojedynczo,para lub grupka (6-10)


Skala Wyzwania: 3


Skarb: Żaden


Charakter: Zawsze chaotyczny dobry


Rozwój: 5-8 KW (duży)



Zdolności czaropodobne na życzenie wykrycie zła i wykrycie dobra 18m moce analogiczne do czarów rzucanych przez 5-poziomowego zaklinacza. Umiejętności: +4 do testów zauważania i nasłuchiwania są to zdolności rasowe.





Źródła:


Księga potworów wyd. ISA


www.wizards.com

środa, 29 grudnia 2010

Minotaur

Minotaur


Dwa metry wzrostu, siła byka i spryt człowieka. Jakieś pytania? Minotaury lubują się w podziemnych labiryntach gdzie zawsze odnajdują drogę tropiąc swoją ofiarę która naruszyła ich terytorium by na końcu walcząc wręcz pozbawić ją życia.(zwykle w bolesny i malowniczy sposób). Można się zawsze spróbować dogadać z tym byczym gościem, ale jak by co to tylko w gigancim języku.


kto następny!? :P


Duży humanoid-potwór

KW: 6k8+12(39pw)

Inicjatywa: +0

Szybkość: 9m

KP: 16 (-1rozmiar +5 naturalny)

Ataki: Ogromny topór +9/+4 wręcz, bodnięcie +4 wręcz

Obrażenia: Ogromny topór 2k8+6, bodnięcie 1k8+2

Front/Zasięg:1,5m, 1,5m/3m

Specjalne ataki:Szarża 1k6+6

Specjalne cechy:Węch, Wrodzony spryt

Rzuty obronne: Wytrw+6 Ref +5 Wola +5

Atrybuty: S 19,Zr 10, Bd 15, Int 7, Rzt 10, Cha 8

Umiejętności: Nasłuchiwanie+8, Przeszukiwanie +6. Skakanie +8,

Zastraszanie +5, Zauważanie +8

Atuty: Potężny atak, Wielka wytrwałość

Klimat/Teren: Każde podziemia

Występowanie:Pojedynczo lub banda (2-4)

Skala Wyzwania:4

Skarb: Standardowy

Charakter: zwykle chaotyczny zły

Rozwój: Zależnie od klasy postaci


Szarża (zw) Od niej to zwyklezaczyna walkę Minotaur, z dobrymi i złymi stronami szarży może wziąć wroga narogi zadając mu 1k6+6 obrażeń.

Wrodzony spryt (zw) Nie działana Minotaura czar Labirynt  ponadto nigdy się nie gubi i jest zawszeprzygotowany.

Umiejętności: Minotaurotrzymuje premię rasową +4 Do testów zauważania, przeszukiwania oraznasłuchiwania


  


Źródło:
D&D Księga Potworów wydawnictwa ISO
www.wizards.com