piątek, 10 grudnia 2010

Cmentarny pełzacz

Cmentarny pełzacz



Inaczej nazywany „prastarym robalem”, diabelnie mądry nieumarły który potrafi zamieniać żywych w zastanawiająco realistyczne kamienne posągi. Znienawidzony przez Ghuli i Nekromantów bowiem zamienione w kamień zwłoki nie da się ożywić czarem ożywienie umarłego. Można się go poradzić bowiem wiedzę z zakresu historii i nieumarłych ma ogromną. Przez niektórych są uważane te przypominające ślimaki robale za pożyteczne, z powodu ich wiedzy. Taki właśnie Cmentarny pełzacz pożerając zwłoki zdobywa wiedzę umarłego, a także potrafi z umarłymi rozmawiać. Nie posiada oczu nawet szczątkowych co jest dosyć przerażające. Rzadko atakuje, woli się skryć pod ziemią spod której może dopiero zaatakować. Można go przebłagać kośćmi lub świeżymi zwłokami życząc mu smacznego.Powodzenia.^^




 

Statystyki:

 

Mały nieumarły (ziemi)

KW: 25k10 (162pw)

Inicjatywa +2

Szybkość 6m rycie6m

KP 17

Ataki: Ugryzienie+13

Obrażenia: Ugryzienie1k4/19-20 i wysączanie 1k4 Budowy

Front/Zasięg:1,5m, 1,5m/1,5m

Specjalne ataki: Aura zwapnienia, wysączanie Budowy

Specjalne cechy: Rycie,rozmawianie z umarłymi, OC 30, wyczuwanie drgań, odporność na odegnanie +6,cechy nieumarłych.

Rzuty obronne: Wytrw+8 Ref +10 Wola +16

Atrybuty: S 10,Zr 15, Bd -, Int 16, Rzt 11, Cha 11

Umiejętności: Blefowanie+5, Dyplomacja +12, Nasłuchiwanie +7, Równowaga +4, Skakanie +2, Ukrywanie +21,Upadanie +7, Wiedza (historia) +20, Wiedza (lokalna) +20, Wiedza (nieumarli)+20, Wyczucie pobudek +5, Wyzwalanie się +10, Zastraszanie +2, Zauważanie +2

Atuty: Czujność, Poprawione traf. Krytyczne(ugryzienie), Ruchliwość, Uniki, Walka na ślepo, Zmysł walki, Zogniskowanie umiejętności Wiedza (historyczna, lokalna, nieumarli), Żelazna wola.

Klimat/Teren: Każdy region i podziemia

Występowanie:Pojedynczo, para lub banda (2-4)

Skala Wyzwania: 16

Skarb: Standardowy

Charakter: Zawsze neutralny

Rozwój: 36-52(średni)

 

Aura zwapnienia (zw) działa na żywych i umarłych 9m dookoła Cmentarnego pełzacza ST 22 na Wytrwałość  nieudany oznacza utratę 1k2 Budowy. Odzyskiwana jest 1pkt dziennie, jeżeli spadnie do 0oznacza zamianę w kamień, Cmentarne pełzacze są na tą aurę odporni.

Wysączanie Budowy(zn) Po trafieniu wysącza ofierze 1k4Budowy ST22 na Wytrwałość.
Rycie(zw) Cmentarny pełzacz może się przemieszczać w kamieniu, ziemi i piasku nie zostawiając śladów czar Poruszenie ziemi odrzuca go na 9m i otumania na rundę ST22 na Wytrwałość.

Rozmawianie ze zmarłymi(zn) na życzenie może się porozumiewać ze zmarłymi 20-poziomowy czar. Może rozmawiać ze zwłokami raz na tydzień i nie mogą być zwapnione.

Wyczuwanie drgań(zw) Wyczuwa drgania tego co jest w kontakcie z ziemią w promieniu 18m od niego. Odporność na odegnanie(zw) Odganianie,Karcenie, Rozkazywanie i Krzepienie nieumarłego traktuje się go jakby miał 31KW.Cechy nieumarłych: Niepodatny na czary umysłu, choroby, zabójcze i nekromantyczne efekty, na czary wymagające rzutu na Wytrwałość, nie działają trafienia krytyczne, obniżenia i wysysanie atrybutów, Ogromne obrażenia nie powodują jego śmierci. Widzi w ciemnościach na 18m, nie da się ożywić a wskrzesić tylko za jego pozwoleniem.

 

Prawda że uroczy?

  


Źródła:

www.wizards.com

(D&D Księga Potworów II Wydawnictwo ISA 2000)


1 komentarz:

  1. Hmm albo mi się zdaje albo to COŚ wzięte żywcem z WoW'a z Plaguelands ;> Oj nie chciałbym być strawiony przez niego :PPS : masz jeszcze całego kompa ?? ^^

    OdpowiedzUsuń