poniedziałek, 20 grudnia 2010

Jeździec bez głowy

Jeździec bez głowy

***

W tej mrocznej ciemności okowy
Przez pola mknie rumak morowy
Uciekaj ciemności, kryj się stłamszona
Bowiem postać nadchodzi śmiercią karmiona

Mknie poprzez ciemność i pola
Straszliwa i mroczna zła wola
Na koniu co ma stalowe podkowy
Siedzi samotny jeździec bez głowy

Biada Ci biada, smutny człowiecze
Wiesz już z oddali iż nie ucieczesz
Już świsnął topór błysnęła ostroga
Kolejna spadła nieszczęśnika głowa

I wraca do piekieł jak wrócił
Kolejnego o głowę dziś skrócił
Nie zostało nic; ni z krwi ni z kości
Gdy pochłonęły jeźdźca ciemności...

***

Tyle kwestią wstępu, miałem chwilę czasu to wykonałem tą figurkę. Kim jest ten jeździec co stracił całkiem głowę? Nie wiadomo, wiadomo że innym żałuje iż posiadają własne i koryguje ochoczo tą wadę. Co ciekawe na terenach miejskich go się nie zobaczy. Zwykle służy temu co posiada jego oryginalną łepetynę, więc lepiej już znaleźć jego pana niż z nim się spotkać lub walczyć. Walczy zwykle na koniu ale może też zejść z siodła i wtedy jest równie groźny. Lepiej po nocy nie chodzić po polach, bo można stracić głowę(nie mam tu na myśli że dla kobiety^^)

 

Handlarz dyni to z niego nie jest...

 

Statystyki:

 

Średni humanoid-potwór(nieumarły)

KW: 7k8 (45pw)

Inicjatywa +0

Szybkość 9m

KP 16 nieprzygotowany10, pieszo 16 (+5 naturalny, +1 zbroja)

Ataki: *Topór katowski+10/+51k8+3/19-20 lub wybuchowa dynia dystansowy +7

Obrażenia: *Topór katowski 1k8+3/19-20, wybuchowa dynia 1k4+3 i 1k6 od ognia

Front/Zasięg: 5m,5m/5m

Specjalne ataki: Wybuchowa dynia

Specjalne cechy: Łaska ziemi, Przyzwanie rumaka

Rzuty obronne: Wytrw+7 Ref +6 Wola +5

Atrybuty: S 17,Zr 11, Bd 15, Int 12, 8 12, Cha 8

Umiejętności: Zbieranie informacji +1, Zastraszanie +9, Wiedza(lokalna) +11, Nasłuchiwanie -1,Zauważanie -1

Atuty: Wielka wytrwałość, Konna walka, Tratowanie

Klimat/Teren: Każdy teren wiejski

Występowanie:Pojedynczo, para, rodzina (2-5) lub klan (5-16 plus 1k8 niezdolnych do walki)

Skala Wyzwania: 4

Skarb: Topór katowski, Ciężka skórzana zbroja.

Charakter: Zawsze praworządny zły

 

Rozwój: 8-15 KW (średni)lub zależny od klasy postaci

 

Łaska ziemi (zn): Hesseński jeździec posiada połączenie z ziemią która oferuje mu ochronę, może dodać swoją premię z Charyzmy do każdego rzutu obronnego.

Wybuchowa dynia(zn): Jeździec może zmieniać dynie w ogniste bomby. Każda dynia może być użyta, bowiem Heesseńscy jeźdźcy preferują ten stereotyp. Może być jako standardowa akcja która prowokuje okazjonalne ataki, Hesseńczyk może rzucić dynią na odległość 9m w pojedynczy Cel. Dynia zadaje 1k4 obrażeń plus premia od siły tak jak i 1k6 obrażeń od ognia. Każde stworzenie może uniknąć połowy obrażeń (ST 16 na Wytrwałość) po trafieniu ofiara otrzymuje co rundę dodatkowe1k6 obrażeń od ognia. Efekt niweluje ST16 na Wytrwałość.

Przyzwanie rumaka (zn): Hesseńczyk może przyzwać straszliwego karego rumaka,zwierze posiada szybkość lotu równą 6m, ma też słabą zwrotność, rumak jest identyczny jak 5-poziomowy ciężki koń bojowy paladyna.

 

*Czemu topór nie miecz? Uważam że pasuje lepiej zwłaszcza do wyglądu w/w figurki.^^

 

Źródła:

www.koboldquarterly.com
Tłumaczenie na polski: Cóż, ehm… ja tłumaczyłem (z nieocenioną pomocą mojej najdroższej). :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz