poniedziałek, 18 grudnia 2017

Starożytne kaplice

To zabawne jak zwyczajne przedmioty mogą mieć wpływ twórczość, akurat tu była plastikowa jakby niby piłka, niby koszyk.

Nad stworzeniem tego myślałem wcześniej, ale nie za bardzo wiedziałem od czego zacząć do czasu...

Meraphar przy kaplicy
...jak wpadły mi w ręce patyczki po lodach, akurat takich sorbetowych, okazały się być idealnie okrągłe i jakoś mi to "zaskoczyło"^^
Pewnym problemem było jak nałożyć warstwę tynku i kamienia miedzy szczeliny pomiędzy plastikiem "piłki" w końcu zdecydowałem się na dosyć odważny ruch.

Longilus przy kaplicy rycerza

Zastosowałem podobną technikę tworząc kryptę, tu akurat odrobinę ją udoskonaliłem, to było nałożenie papierowych ręczników nasączonych Wikolem po... obu stronach piłki(!) okazało się że... zdało egzamin! :D
Wzrorki wycięte w plastiku zostały zachowane, a kaplice zyskały kamienny wygląd, oczywiście najpierw nałożyłem od wewnątrz dwie warstwy ręczników nasączonych Wikolem, a gdy wyschły, poszła warstwa zewnętrzna, dzięki czemu papierowe ręczniki wklęsły do środka, zachowując pożądany kształt.

Longilis i mroczny jeździec badają kaplicę

 

Oczywiście takie szaro-bure ni byłoby zbyt ładne, więc piasek modelarski malowany na piaszczyste kolory pomiędzy płytami ze stryopianu zrobił swoje, wisienką na torcie okazały się był pnącza z zielonej włóczki, akurat zieleń, brąz i szary okazały się być świetnym kontrastującym połączeniem kolorów, synergia zachowana, uff..

Widok na obie kaplice

Tak oto kaplice zostały wykończone, oczywiście nie chciałem żeby przypominały altankę ogrodową, dlatego jedna ściana została uzupełniona kawałkiem kartonu z papierowym ręcznikiem nałożonym na niego. Oczywiście wszystko wymierzyłem w calach, więc wstawienie do środka jakiejś ozdoby tu akurat figury rycerza, jakiegoś znicza, albo paleniska lub kryształu dodaje mistycznego kształtu, poza tym pozostałe brakujące ściany pozwalają na swobodne ustawianie figurek na polu bitewnym.

Zbliżenie na wnętrze kaplicy rycerskiej
Tak więc na przykład szukający oświecenia, uzdrowienia jednostki mogą uciekać do tych kaplic by się wyleczyć natomiast jednostki przeciwnika mogą starać się je zniszczyć co daje ciekawe możliwości taktyczne, tym bardziej że kolumny pozwalają się ukryć np. strzelcom utrudniając atak. Do boju!

Tutorial na Youtube jak tworzyłem te kaplice znajdziecie poniżej:

1 komentarz: